Servis Yönetim Sistemi

ITIL (IT Infrastructure Library – BT Altyapı Kütüphanesi) sistemiyle çalışan BT servislerini yönetmede en iyi pratiklerin toplandığı bir kütüphanedir. ITIL, servis yönetiminizi süreçler şeklinde tanımlamanıza, bu süreçlerdeki iş tanımlarınızı yapmanıza yardım eder. Her organizasyon kendi yapısına uygun bir yönetim anlayışı oluşturur. Web tabanlı arayüzü ile her ortamdan kolaylıkla ulaşılabilen ve diğer elektronik aletlerle (cep telefonu, internet vb.) entegre çalışan bir altyapıya sahiptir.

Avantajları

  • IT servis maliyetlerinin azaltılması
  • Tüm maliyetlerin raporlanabilmesi
  • Kaynakların doğru planlanması, envanterlerin yönetilmesi
  • Personel performanslarını istenilen zaman aralığında, istenilen koşullarda değerlendirilebilme imkanı
  • Servis seviyelerinin yönetimi, servis süreçlerini tek elden kontrol edilebilme imkanı
  • Web arayüzü ile internet bağlantısı olan her yerden kolay ulaşım ve SMS, e-mail entegrasyonlu uyarı sistemi
  • Problem yönetimi, olay yönetimi, değişim yönetimi, SLA yönetimi, Envanter yönetimi gibi özel süreçlerin takip kolaylığı

İşleyiş

Tüm çalışmalar Outlook tarzı dizayn edilmiş arayüz üzerinden gerçekleştirilir. Menüler ve listeler sekmelerle ayrılmış halde aynı ekrandadır. Tek bir tıkla istenilen işleme kolayca ulaşılabilir. Her kullanıcının sadece izinli olduğu menüleri kullanabilmesi iş tanımındaki karışıkları engelleyerek efektif bir şekilde işleyiş sağlanır.